Wachttijden online en op locatie in Amsterdam en Breda

Aanmelden

Nadat je naar ons bent verwezen door je huisarts, of jezelf hebt aangemeld via de website, nemen we binnen 1 of 2 dagen contact met je op.

Past ons aanbod bij jouw vraag? Dan wordt daarna zo snel mogelijk het intakegesprek gepland (online of op locatie in Amsterdam of Breda), gevolgd door een passend behandeltraject. 

Wachttijden

In onderstaande tabel staat de geschatte wachttijd vanaf de aanmelding tot het intakegesprek. Na de intake start je direct met je behandeling.

Helaas zijn de wachttijden bij sommige verzekeraars* langer in verband met budgetafspraken met verzekeraars. Indien dit bij jou het geval is, word je hierover bij je aanmelding geïnformeerd. 

De precieze wachttijd is tevens afhankelijk van eventuele voorkeur of indicatie voor dag/tijdstip/behandelvorm/psycholoog. 

Dit geldt momenteel voor de concerns van VGZ, CZ en Achmea en hun bijbehorende labels:

* Onder het concern Achmea vallen ook de labels:  Zilveren Kruis, De Friesland, FBTO, Interpolis, De christelijke & ZieZo 

* Onder het concern VGZ vallen de labels: VGZ, VGZ Bewuzt, IZA, IZZ, UMC, Univé, United Consumers & ZEKUR

* Onder het concern CZ vallen de labels: CZ, CZ Direct, Just, Nationale Nederlanden & OHRA

Wachttijd tot intake Locatie Wachttijd
Online 1 tot 2 weken
Amsterdam 1 tot 2 weken
Breda 1 tot 2 weken

Wachtlijst-bemiddeling

Is de wachttijd erg lang of is er zelfs een aanmeldstop bij jouw verzekeraar? Je kan dan zelf contact opnemen met de betreffende afdeling wachtlijstbemiddeling. De contactpersoon van die afdeling kijkt dan samen met jou of er een andere praktijk is waarbij je wel sneller terecht kan.

Contactgegevens wachttijdbemiddeling per zorgverzekeraar:

  1. Zilveren Kruis wachttijdbemiddeling aanvragen: 071-364 0280.
  2. VGZ wachttijdbemiddeling aanvragen: 088 – 131 1611.
  3. CZ Zorgteam wachttijdbemiddeling aanvragen: 013-594 9110